Temat: Pole prostokąta Przypomnij sobie lub zrób tę lekcję.
Naszykuj ołówek, gumkę i linijkę.
Narysuj kwadrat o boku 1 cm. Napisz obok niego P = 1 cm2.
- Narysuj prostokąt o bokach 3 cm i 7 cm. Podziel go na kwadraty o boku 1 cm. Ile jest takich kwadratów. Zapisz pole tego prostokąta w cm2 (P = ... cm2).
- Narysuj prostokąt o bokach 4 cm i 5 cm. Podziel go na kwadraty o boku 1 cm. Ile jest takich kwadratów. Zapisz pole tego prostokąta w cm2 (P = ... cm2).
- Narysuj prostokąt o bokach 3 cm i 8 cm. Czy bez dzielenia go na kwadraty o boku 1 cm potrafisz powiedzieć, czy też policzyć, ile takich kwadratów w tym prostokącie jest? Jeżeli tak, to wpisz jego pole, a jeżeli nie, to narysuj kwadraty i je policz (P = ... cm2).
Zapisz do zeszytu wzór na pole prostokąta P = a * b (na klawiaturze mnożenie to gwiazdka).
Sprawdź, czy w ten właśnie sposób mogłeś policzyć pole w swoich zrobionych wcześniej zadaniach.
Pole prostokąta można obliczać w różnych jednostkach kwadratowych. Przeczytaj o nich na stronach 210 i 211 w podręczniku. W dalszej nauce będziemy używali metrów kwadratowych. Są to jednostki służące do obliczania pola powierzchni np. podłogi.
A od jutra przechodzimy do dalszej nauki: PROJEKT, który nazywamy WebQuest'em.
Poświęcisz na niego cztery kolejne lekcje.
Jeżeli będziesz potrzebował/-a więcej czasu - masz go.
Ten projekt trzeba oddać do 27 kwietnia.
Masz na jego wykonanie tak dużo czasu, bo po raz pierwszy zadanie jest w takiej formie.
Nie jest to takie sztywne szkolne zadanie. Poczytaj, pomyśl, zaplanuj i zrób.
Jeżeli będziesz miał/-a pytanie do mnie, to napisz przez dziennik lub na adres e-mail.