niedziela, 29 marca 2020

klasa 4b_lekcja 4z/123_30 marca

Lekcja 4z/123
Temat: Jednostki pola - centymetr kwadratowy       Formularz będzie zamknięty 31 marca o godz. 20.00


Narysuj w zeszycie kwadrat o boku 1 cm. Zajmuje on 4 małe kratki.
O takim kwadracie będziemy mówili, że jego pole powierzchni zajmuje 1 centymetr kwadratowy,
co zapisujemy:  1 cm2.

Jak narysować figurę, która ma pole 1 cm2
Można narysować taki kwadrat jak poprzednio, albo inną figurę, 
która też zajmuje powierzchnię 4 kratek. Spójrz na rysunek. 
Wszystkie te figury mają pole równe 1 cm2 .
















Naszykuj ołówek, linijkę i gumkę.
  1. Narysuj w zeszycie kwadrat o boku 3 cm. Podziel jego powierzchnię na kwadraty o boku 1 cm. Ile ich jest, czyli jakie jest pole kwadratu?
  2. Narysuj w zeszycie kwadrat o bokach 5 cm. Podziel jego powierzchnię na kwadraty o boku 1 cm. Ile ich jest, czyli jakie jest pole kwadratu?
  3. Narysuj w zeszycie prostokąt o bokach 2 cm na 4 cm. Podziel jego powierzchnię na kwadraty o boku 1 cm. Jakie jest pole tego prostokąta?
  4. Narysuj w zeszycie prostokąt o bokach 3 cm na 6 cm. Podziel jego powierzchnię na kwadraty o boku 1 cm. Jakie jest pole tego prostokąta? 
Wpisz teraz uzyskane wyniki do tego formularza (do 31 marca do godz. 20.00).
  1. Narysuj w zeszycie dowolną figurę o polu równym 10  cm2 .  Jeżeli nie masz pomysłu, to zajrzyj na stronę 217 w podręczniku.
  2. Zrób zadanie 1 ze strony 217 podręcznika. Do zeszytu wpisz tylko pola figur w centymetrach kwadratowych.