niedziela, 29 marca 2020

klasa 4b_lekcja 5z/124_31 marca

Lekcja 5z/124
Temat: Pole figury                                                      ZADANIA DODATKOWE



Otwórz podręcznik na stronie 218.
Wykonaj zadanie 3 i przygotuj sobie odpowiedzi, ale tylko w głowie.

Następnie zrób zadanie 4 w zeszycie, ale zamiast liczyć kratki podziel figurę (czyli dłoń) na kwadraty o boku 1 cm (czyli centymetry kwadratowe).
Zapisz w zeszycie, ile takich centymetrów kwadratowych można się w rysunku twojej dłoni doliczyć.

Przerysuj do zeszytu taką figurę, jaka jest w zagadce na stronie 218.
Podziel ją na centymetry kwadratowe.
Jakie jest pole tej figury? - wpisz odpowiedź do zeszytu.


ZADANIA DODATKOWE
Jeżeli zrobiłeś już te zadania, to spójrz na ten rysunek.














Przerysuj go do zeszytu i wymyśl, jak obliczyć pole powierzchni całej figury.
Możesz zacząć od podzielenia jej na centymetry kwadratowe.

Jeżeli obliczyłeś pole takiej figury złożonej z trzech prostokątów, to może teraz uda Ci się samodzielnie obliczyć pole figury narysowanej na tym rysunku?
Przerysuj ją do zeszytu i oblicz jej pole.