Lekcja 5z/124
Temat: Pole figury ZADANIA DODATKOWE
Otwórz podręcznik na stronie 218.
Wykonaj zadanie 3 i przygotuj sobie odpowiedzi, ale tylko w głowie.
Następnie zrób zadanie 4 w zeszycie, ale zamiast liczyć kratki podziel figurę (czyli dłoń) na kwadraty o boku 1 cm (czyli centymetry kwadratowe).
Zapisz w zeszycie, ile takich centymetrów kwadratowych można się w rysunku twojej dłoni doliczyć.
Przerysuj do zeszytu taką figurę, jaka jest w zagadce na stronie 218.
Podziel ją na centymetry kwadratowe.
Jakie jest pole tej figury? - wpisz odpowiedź do zeszytu.
ZADANIA DODATKOWE
Jeżeli zrobiłeś już te zadania, to spójrz na ten rysunek.
Przerysuj go do zeszytu i wymyśl, jak obliczyć pole powierzchni całej figury.
Możesz zacząć od podzielenia jej na centymetry kwadratowe.
Jeżeli obliczyłeś pole takiej figury złożonej z trzech prostokątów, to może teraz uda Ci się samodzielnie obliczyć pole figury narysowanej na tym rysunku?
Przerysuj ją do zeszytu i oblicz jej pole.