wtorek, 17 marca 2020

klasa 8bc_lekcja 3z

dla klasy 8b: Lekcja 3z/96          30 marca
dla klasy 8c: Lekcja 3z/91          30 marca
Temat: Proporcje - powtórzenie      

Prośba na marginesie - jeżeli zobaczysz jakieś błędy (np. nieprawidłowy link), to daj znać.  
Przeczytaj odpowiedni temat ze strony 57/58.
Przeanalizuj przykład ze strony 58.

Obejrzyj jeszcze filmy:
Proporcje
Wielkości wprost proporcjonalne
Lubicie stosować proporcje do procentów.
Proszę pamiętać, że można je również stosować do zakupów:

orzechy ważą:             1 kg       2 kg        10 dag    40 dag    
orzechy kosztują:        55 zł    110 zł        5,5 zł       22 zł        Uważaj tylko na zgodność jednostek!

Jak zapisać rozwiązania za pomocą klawiatury:
(3x - 5)/(1,5x - 6) = (2x - 8)/(x +1) - nawiasy pokazują licznik i mianownik ilorazu
(3x - 5)(x + 1) = (2x - 8)(1,5x - 6)
3x^2 + 3x - 5x - 5 = 3x^2 - 12x - 12 x + 48 - potęgowanie zaznacza się ^, np. 5 do drugiej to 5^2
3x^2 - 3x^2 + 3x - 5x + 12x + 12x = 48 + 5
22x = 53 /:22
x = 53/22
x = 2_9/22 - umawiamy się, że kreska na dole oddziela część całkowitą od części ułamkowej w liczbie mieszanej
Mnożenie możemy również zapisywać z *, np. 3*6=18.

Otwórz Informator z zadaniami i rozwiązaniami (strona CKE)
na stronie 11 i zrób zadanie 5 oraz zadanie 22 ze strony 24, a także zadanie 25 ze strony 30. Następnie zrób zadanie 30 na str. 39 (oblicz najpierw wartość całego zamówienia).

Poniższe zadania zrób w zeszycie i zanotuj, którą odpowiedź wybrałeś/-aś - później sprawdzimy.
Otwórz arkusz i zrób zadanie 14.   
Otwórz arkusz i zrób zadanie 4.   
Otwórz arkusz i zrób zadanie 2.  
Otwórz arkusz i zrób zadanie 9.   
Otwórz arkusz i zrób zadanie 1 i 2. 
Otwórz arkusz i zrób zadanie 21.,
Otwórz arkusz i zrób zadanie 7 i zadanie 14.  
Otwórz arkusz i zrób zadanie 14 i 15 przeczytawszy najpierw informację do tych zadań. 

Jeżeli masz jakieś pytania, to proszę napisz do mnie przez dziennik.
Osoby, które podejmą próbę rozwiązania zadań otwartych mogą mi je przesłać do sprawdzenia na służbowy adres e-mail w postaci zdjęcia lub skanu.