Lekcja 122
Temat: Potęgi - kolejność wykonywania działań
Wpisz to, co potrzeba do zeszytu.
Przede wszystkim przypomnij sobie kolejność wykonywania działań z klas młodszych:
1. obliczamy wartości potęgi liczby
2. obliczamy wartość iloczynów i ilorazów w kolejności występowania
3. obliczamy wartości sum i różnic w kolejności występowania
oraz
jeżeli w wyrażeniu jest nawias, to najpierw obliczamy wartość wyrażenia w takim nawiasie zgodnie z kolejnością podaną powyżej.
Przykład:
-wykonujemy potęgowanie i jednocześnie dzielenie
- obliczamy liczbę z nawiasu
- dodajemy i odejmujemy po kolei
Na tym przykładzie widać, że niektóre z tych działań w praktyce wykonuje się jednocześnie. W siódmej klasie raczej jesteś już do tego przyzwyczajony/-a.
A teraz otwórz ten formularz, gdzie zrobisz zadanie 16a,b,c,d,e,f/224.
Dla tych wszystkich, którym liczne zajęcia nie pozwoliły w stosownym czasie zająć się matematyką i napisać tej pracy:
dla tych, co uzyskali mniej niż 7 punktów z części I
dla tych, co uzyskali 7 lub więcej punktów z części I
dla tych, co jeszcze nie pisali