Temat: Omówienie wyników pracy
Przede wszystkim proszę uważnie, dokładnie, ostrożnie czytać polecenie. Nawet kilka razy.
Jeżeli jest pytanie o krawędzie podstawy, to nie można podać wszystkich krawędzi.
Jeżeli jest pytanie o objętość, to nie można liczyć pola powierzchni.
Na co musicie jeszcze zwracać uwagę? Co jeszcze musicie zapamiętać?
- Nie każda figura płaska może być podstawą graniastosłupa. Może nią być tylko wielokąt.
- Rozwiązanie zadania z geometrii zaczynamy od rysunku. Na tym rysunku umieszczamy dane długości. Tekst zadania warto wtedy przeczytać nawet kilka razy sprawdzając, czy wszystko się zgadza.
- W odpowiedzi lub przy końcowym wyniku trzeba koniecznie zapisywać jednostki w jakich podajemy ten wynik. Za brak jednostki lub jednostkę błędną lub źle zamienioną był zabierany punkt.
- Pisząc w zeszycie czy na klawiaturze popełnia się różne błędy. Na przykład zamiast cm^2 nagle piszemy cm^3, albo zamiast 6 wpisujemy 4, albo zamiast 60 piszemy 90. Trzeba być uważnym i ostrożnym przy pisaniu i nie spieszyć się tak do końca.
- Pole powierzchni bryły najłatwiej zobaczyć rysując jej siatkę. Można to robić szkicowo, w brudnopisie. Pomaga to bardzo w zobaczeniu tego, co tak naprawdę muszę policzyć niczego nie gubiąc.
- Ponieważ 1 litr to inaczej 1 dm^3 warto zadanie z litrami zacząć od podania wszystkich potrzebnych długości w decymetrach.
- Zamiana jednostek pola oraz jednostek sześciennych nie jest najprostsza. Warto zapamiętać, że zanim wezmę się do obliczeń podaję długości w potrzebnych jednostkach. Jak chcę mieć wynik w m^2 lub w m^3 to zaczynam od podania długości w metrach.
Abyście mieli jednak trochę więcej czasu, przełożę ją ze środy na piątek!
Z różnych powodów będą do wyboru trzy testy:
- dla tych, którzy zdobyli już 7 punktów lub więcej - tak jak umawialiśmy się w tym semestrze II część, trudniejsza,
- dla tych, którzy zdobyli mniej niż 7 punktów - praca z łatwymi zadaniami na ocenę maksymalnie dostateczną - tak jak umawialiśmy się w tym semestrze,
- dla tych co nie mogli pisać, nie pisali, przerwali, stało się coś, itp. - obie części razem, klasówka po staremu, ale bez żadnych powtórnych podejść.
A teraz!
Proszę do zeszytu wpisać lekcję, datę i temat.
Zapoznać się z rozwiązaniami zadań. Są one przykładami poprawnego zapisu rozwiązania.
Zobaczyć w swoich brudnopisach, jakie mieliście wyniki.
Zobaczyć w dzienniku przyznane punkty: najpierw suma, a w nawiasie, oddzielone przecinkami, punkty za kolejne zadania. Znaczek x oznacza, że uczeń nie podjął pracy przy rozwiązaniu zadania.
Jeżeli ktoś wszystko ma dobrze, to zobaczy: 13/13 (1,1,1,1,1,2,3,3).
Do zeszytu proszę wpisać te rozwiązania zadań, za które nie uzyskaliście maksymalnej liczby punktów.
1) osiem
2) dziewięć
3) sześć
4) Graniastosłup prosty ma krawędzie boczna prostopadłe do podstawy. Ściany boczne w kształcie prostokątów również są prostopadłe do podstawy.
5) Podstawą graniastosłupa może być dowolny wielokąt.
Uwaga: W zadaniu 6. zmieniłam punktację na 2 punkty.
5+11=16
16*4/2=32 cm^2 lub P=(5+11)*4/2=32 cm^2
pierwsza ściana 3*7=21
druga ściana 3*10 = 30
trzecia ściana 7*10 = 70
wszystkie ściany razem, ale podwójnie Pc= 42+60+140=242 cm^2
lub
Pc = 2*(3*7 + 3*10 + 7*10) = 2*121= 242 cm^2
Wymiary w decymetrach: 6 dm x 3 dm x 5 dm, czyli V = 6*3*5=90 dm^3 = 90 litrów
Nie pisałam tutaj, ale przypominam, że na pytanie w tekście należy zapisać odpowiedź!
A teraz proszę odklikać tu obecność.