poniedziałek, 4 maja 2020

klasa 7d_Omówienie wyników pracy

Lekcja 118
Temat: Omówienie wyników pracy
Przede wszystkim proszę uważnie, dokładnie, ostrożnie czytać polecenie. Nawet kilka razy.
Jeżeli jest pytanie o krawędzie podstawy, to nie można podać wszystkich krawędzi.
Jeżeli jest pytanie o objętość, to nie można liczyć pola powierzchni.

Na co musicie jeszcze zwracać uwagę? Co jeszcze musicie zapamiętać?
  1. Nie każda figura płaska może być podstawą graniastosłupa. Może nią być tylko wielokąt.
  2. Rozwiązanie zadania z geometrii zaczynamy od rysunku. Na tym rysunku umieszczamy dane długości. Tekst zadania warto wtedy przeczytać nawet kilka razy sprawdzając, czy wszystko się zgadza.
  3. W odpowiedzi lub przy końcowym wyniku trzeba koniecznie zapisywać jednostki w jakich podajemy ten wynik. Za brak jednostki lub jednostkę błędną lub źle zamienioną był zabierany punkt.
  4. Pisząc w zeszycie czy na klawiaturze popełnia się różne błędy. Na przykład zamiast cm^2 nagle piszemy cm^3, albo zamiast 6 wpisujemy 4, albo zamiast 60 piszemy 90. Trzeba być uważnym i ostrożnym przy pisaniu i nie spieszyć się tak do końca.
  5. Pole powierzchni bryły najłatwiej zobaczyć rysując jej siatkę. Można to robić szkicowo, w brudnopisie. Pomaga to bardzo w zobaczeniu tego, co tak naprawdę muszę policzyć niczego nie gubiąc.
  6. Ponieważ 1 litr to inaczej 1 dm^3 warto zadanie z litrami zacząć od podania wszystkich potrzebnych długości w decymetrach. 
  7. Zamiana jednostek pola oraz jednostek sześciennych nie jest najprostsza. Warto zapamiętać, że zanim wezmę się do obliczeń podaję długości w potrzebnych jednostkach. Jak chcę mieć wynik w m^2 lub w m^3 to zaczynam od podania długości w metrach.
Proponuję troszkę jednak poćwiczyć przed częścią II.
Abyście mieli jednak trochę więcej czasu, przełożę ją ze środy na piątek!
Z różnych powodów będą do wyboru trzy testy:
  1. dla tych, którzy zdobyli już 7 punktów lub więcej - tak jak umawialiśmy się w tym semestrze II część, trudniejsza,
  2. dla tych, którzy zdobyli mniej niż 7 punktów - praca z łatwymi zadaniami na ocenę maksymalnie dostateczną - tak jak umawialiśmy się w tym semestrze,
  3. dla tych co nie mogli pisać, nie pisali, przerwali, stało się coś, itp. - obie części razem, klasówka po staremu, ale bez żadnych powtórnych podejść.
Jeżeli uczeń wybierze nie ten test, co potrzeba, to wpiszę mu przede wszystkim ocenę niedostateczną za czytanie ze zrozumieniem i nie uznam testu.

A teraz!
Proszę do zeszytu wpisać lekcję, datę i temat.
Zapoznać się z rozwiązaniami zadań. Są one przykładami poprawnego zapisu rozwiązania.
Zobaczyć w swoich brudnopisach, jakie mieliście wyniki.
Zobaczyć w dzienniku przyznane punkty: najpierw suma, a w nawiasie, oddzielone przecinkami, punkty za kolejne zadania. Znaczek x oznacza, że uczeń nie podjął pracy przy rozwiązaniu zadania.
Jeżeli ktoś wszystko ma dobrze, to zobaczy: 13/13 (1,1,1,1,1,2,3,3). 

Do zeszytu proszę wpisać te rozwiązania zadań, za które nie uzyskaliście maksymalnej liczby punktów.


1) osiem

2) dziewięć

3) sześć

4) Graniastosłup prosty ma krawędzie boczna prostopadłe do podstawy. Ściany boczne w kształcie prostokątów również są prostopadłe do podstawy.

5) Podstawą graniastosłupa może być dowolny wielokąt.




 Uwaga: W zadaniu 6. zmieniłam punktację na 2 punkty.
5+11=16
16*4/2=32 cm^2                lub               P=(5+11)*4/2=32 cm^2






pierwsza ściana 3*7=21
druga ściana     3*10 = 30
trzecia ściana    7*10 = 70
wszystkie ściany razem, ale podwójnie Pc= 42+60+140=242 cm^2

lub

Pc = 2*(3*7 + 3*10 + 7*10) = 2*121= 242 cm^2






Wymiary w decymetrach: 6 dm x 3 dm x 5 dm, czyli V = 6*3*5=90 dm^3 = 90 litrów
Nie pisałam tutaj, ale przypominam, że na pytanie w tekście należy zapisać odpowiedź!
A teraz proszę odklikać tu obecność.